RSS

Min bloggliste

Vurdering mål /trusselbildet




















Kommentar fra en kritisk venn:
Jeg synes at den ujevne streken på isen fungerte veldig godt, det kan være at du skal lage et felt med f. eks 5 % møreker nyanse for å skape form, men det må du teste ut, og eventuetlt da gjøre på alle. Veldig fin stilling på beina på Jenny. Jeg tenker at hvis det i buer som nede ved skoen, ble en enda tykkere strek, ville en skape enda mer dynamikk i tegningen. Du kan jo og prøve deg på skygger, noe da. Liker godt honningskrukken. Teksten er litt lang, og må jobbes med. Kanskje kutte ut det siste, da blir det letter å overføre til egne situasjoner der barn truer. Her også ville jeg hatt mindre luft oppe, og lit mer på golvet. Synes at hammeren ikke blir helt rett her, tror det er at den er svart. Velge en annen nyanse og vise litt mer på formen.
Jeg tenker at generelt kan du jo prøve deg ut om det skulle vært noe små møsnter på noen av klærne. Prøve ut på en, og så vurdere resultatet. Igjen det med å lage noen områder litt møreker, på den ene siden. Det er jo noen spm forsiktig viser kinn.
Det går ann å bruke gradering, eller så kjenner du jo til Pia. Hun har en annen teknikk, men kan jo å se på hennes.Pia er jo veldig opptatt av bakgrunn. Det kan være å få litt bakgrunn, en diskre kunne løfte illustrasjonen litt. Noen streker, enkle diamenatmønstre, stripet. Tenker på det siden du antyder gulvet, men gjør ikke tilsvarende like mye ut av veggen.
Som tittel kunne du jo nesten hatt som en label. Tenker på ølflaske, sardinbokser. Siden du har en slik stram ramme, og legge den oppå rammen. Det går ann å gjøre det med teksten og. slik at den henger mer sammen med illustrasjonen.
Skrift, ja Per Dypvik skriver f. eks for hånd med en fyllepenn, og da får en veldig karakteristisk skrift. Jeg kjenner til Emmashript, men den er en du kjøper.
Halsen til Jenney er litt smal


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar