RSS

Min bloggliste

Første illustrasjon


Første tegning med farge. Jeg tenkte veldig på hvordan jeg skulle finne ut av layers. Målet var ikke selve tegningen, men hvordan få innsikt i de tekniske utfordringene. Pentool fungerer greit, men konsentrerer meg å få hele konturer og ikke variasjon på strek. Tegner rett på tagnebrett uten skisse, dette går overaskende greit med et slikt enkelt motiv. Strever veldig med å få til å velge bestemte deler av tegninger for fargesetting. Prøver meg mye fram, og blir irritert. Finner en presentasjon på YouTube, og ser løsningen. Jeg prøver og får det til. Veldig glad. Får til å fargelegge jenta, men strukturinndelingen mn er ikke rett. Klarer å flytte på layers og får rett overlapping. Kjenner at jeg holder for hardt på den digitale pennen. Øye- hånd koordinasjon går greit nok.Får lyst til å jobbe mer med detaljer i ansiktet. Neste målet mitt er å tegne mitt eget profilbilde.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar