RSS

Min bloggliste

Bildeboken

Begynt på arbeidet med å sette inn bilder og få til tekst,
programvaren fra Japanfoto var grei, men det tok litt tid å få layouten slik jeg ville.
For meg ser jeg at det liggende A3 formaten fungerer godt,
men jeg har jo bare enda sett det på skjerm,
og det kan bli spennende å se fargene og layouten ferdig trykket.
Det er ikke ferdig laoyut slik jeg vil ha den,
og det er litt perikete arbeid for å få tekstboks og bilder likt på alle sidene.
Sikkert en mulighet å få lagret layiuten, men jeg fikk ikke det til.
Det er hard cover , og her la jeg tittel og bilde av hele familien,
Tittelen ble; Rask replikk fra barnemunn - glede i hverdagen.
Valgte brun farge på skrift da jeg synes det passer til fargene på illustrasjonene.
Jeg har jo ikke så mange hele historier, og mens jeg hadde en pause kom ideen.
Hva med i slutten, ha hvert familiemedlem og litt morsomme ord, beskrive dem,
deretter siste side med familieordbok med ord og uttrykk med forklaring.
Få tekst til bildene på plass, samt dette er nå siste del av bildeboken,
så trykking og kryssing av fingre.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar