RSS

Min bloggliste

Pappa redigering

Drar i linjene for å få en større genser. Linjene rundt den innerste rammen er kantete. Vet at jeg har en gang tidligere fått til å dele objekt,strever, prøver alt mulig rart. Plutselig virker det og jeg kan legge rammen i front og dermed dekke ujevne streker. Problemet er at jeg trykket på så mye at jeg vet ikke helt hva jeg gjorde. Lar problemet ligge til de andre rammene. Fargen var jeg ikke fornøyd med. Velger en blånyanse sammen med en svak oransj for å få konstrast. Halskanten ser ikke bra ut, jeg lager en med pentool, men da blir formen for rund og passer ikke emd de andre strekene. Jobber med og dra og vende, men ikke fornøyd. Ser på Hedda tegningen og da går det opp for meg at jeg ønsker samme håndstreken som der. Raske bevegelser med penselverktøy. Pennen glir raskt over brette, og der kom streken. Jobber videre i halspartiet. Markerer streker og flytter på dem. Dette går raskt, zoomer inn og zoomer ut for å betrakte. Justerer strekene enda litt mer ut. Når det er zoomet inn tror jeg streken flyttes mer enn den gjør. Alt for lett å bli opphengt på detaljer. Jobber med linjene rundt kjeven, forstørret er linjen hakkete, og jobber med pensel for å få en jevnere linje. Litt småarbeid,d a jeg bruker pensel istedet for full farge da jeg ikke har linjen som henger sammen. Tenker at jeg kunne fått det til hvis jeg hadde startet litt annerledes. Munnen prøver jeg å justere, men liker dårligere de nye justeringene, bestemmer meg for å beholde den gamle. Sier meg foreløpig ferdig, og skal jobbe på resten av illustrasjonen slik at det blir en helhelt.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar