RSS

Min bloggliste

Nytt utkast


Øverste bildet er det nyeste utkastet. I så små format ser en kanksje ikke arbeidet en gjør. Tankearbeidet om fargevalg, hvor strekene skal gå, og hvordan disse fire skal samsvare i tegnestil. Jobbet videre med å få rammen foran...mye irritasjon, og merker at hvis det er noe en gjør lite på tegneprogrammet, glemmer jeg det. Etter mye prøving og feiling, fant jeg det ut. Et lettelsens sukk, og alle rammene på plass. Skriver det ned i boka mi om tips..
Zoomer inn Hedda, og det er mange hvite felter i håret, arbeider med pensel og tegner i vei over streker, etterpå bare tar jeg de svarte strekene i front. Det fungerer, går raskt, men langs ansikt og ytterkant av håret er det smått. Ønsker å ha klare linjer, og må jobbe litt for det. Legger på en svart strek for bedre å markere halsen, justerer litt på vinkelen på v- halsen. Ikke helt optimal vinkel, men tror det går. Tar vekk fargede kinn. Velger en litt annen nyanse blått, som jeg synes passer bedre til bakgrunn og rammen. Går videre til Jenny som har for lang hals, zoomer inn, og justerer linjene, drar oppover. Zoomer ut, men ser at det flyttes igjen for lite. Ikke helt vant med hvor mye linjene flyttes når jeg arbeider zoomet inn. Jobber en del med det, og justeringen av strekene på halsen. Deretter fargelegges hele håret slik som Hedda, jobber med kantlinjen og ønsker organiske former.Arbeidet her går greit.
Til slutt mamma, fisker håret, og tar vekk de spisse hårkantene til mer organiske linjer. Justerer kantlinjene mellom hår og ansikt, rundt ørene små detaljer. Flytter på streker for å følge de ønskede linjene. Tar vekk tekstur på genser, og erstatter v- halsen med penselstreker. Pentool ble for hardt i forhold til de nadre. Føler at jeg behersker penselen godt, og arbedier raskt og konsentrert.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar