RSS

Min bloggliste

kinn

Her blir løsningen. Jeg bruker samme rosanyanse som på stripene på veggen til den største sirkelen som en ser er ujevn. Benytter akvarellpensel. Deretter åpner jeg en ny palett med alle fargene i, og tar en ny rosafarge som jeg legger til svart til den blir slik. Kinnet vises godt nærme, men i i illustrasjonen ser en bare to svake fargede kinn. Akkurat det jeg ønsker. Diskre detaljer, men slik at øynene og munnen stadig er i fokus. Tenker at jeg kan bare kopiere disse kinnene til de andre illustrasjonene. Sitter å vurderer om alle skal ha kinn, eller bare jentene og ikke pappaen. Tror at kinn på pappaen kan bli for søtt, men skal teste det ut.
Dette er utdrag fra Jennys ansikt fra bamse illustrasjonen. Jeg kopierer det over i et nytt dokument og forstørrer det. Jeg finner fram akvarellpensel, og tester ut noen. Kinnet til høyre er av en slik pensel med både fill og stroke. Det hvite rundt passet ikke, og jeg fikk ikke den gradvise sjatteringen jeg ønsket. Når jeg tok vekk stroke, samlet sirkelen seg, og det hvite forsvant slik på høyre side. Det ble bedre. Jeg ønsker ikke å ha en helt korrekt sirkel, da i virkelige verden er det ikke slik. Jeg vil likevel lage en fargegradering.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar