RSS

Min bloggliste

Valgets kvaler

Valg,
lette valg,
mange valg,
vanskelige valg,
fargevalg, mønstervalg,
valgene kommer i ulike former og vanskegrad.
Det er jeg som skal ta disse valgene,
på hvilket grunnlag tar jeg dem,
hva er det som gjør at jeg foretrekker det ene framfor den andre?
Det er et sammensatt svar,
og er summen av mine preferanser av farger,
strek, ferdigheter og kunnskaper om illustrasjoner.
For jeg er ikke tvil om at selv om jeg henter inspirasjon,
både bevisst og ubevisst,
så skal illustrasjonene være en representasjon av meg,
noe gjennkjennbart.
Likevel kan jeg jo stille spørsmål hvorfor jeg er så opptatt av valg,
skulle ønske av og til at det første var det beste litt oftere.



Så at teksten fikk formen som et juletre,
bevisst eller ubevisst??

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar