RSS

Min bloggliste

Tett på bamse 3

Kopierer vognen inn, justerer fargene slik at de glir bedre inn i nyansene her. Velger å ha samme farge på teppet som bamsens felter. Dette for ikke ha for mange farger i en og samme illustrasjon. I tillegg krymper jeg Jenny litt. Ser på Debut illustrasjonen, og prøver å få samsvar mellom disse to. Tror jeg må gjøre noe med armene, de ser mye smalere ut her. Tenker at det å ha tapet skapte litt mer miljø.
Prøver å lage et enkelt bord, som forsvinner ut i rammen. Jeg velger å sette inn radioen uten MJ på. Hvis radioen skal være der, må vinklingen på linjene på radioen også gå mot høyre. Egentlig er ikke musikk viktig, og det kan være at betrakteren lurer på om det er en skult hensikt her. Jeg velger å ta vekk både bordet og radioen. Tror at jeg vil ha noe på gulvet. Jeg har jo en vogn fra skissen med Jenny på 70- tallet.
Tar utgangspunkt i buksene, og ser at når streken er markerte, går det greit å ha samme nyanse på gulv og sokker. Ikke helt fornøyd med beinstillingen, men skal se på det etterhvert. Kjenner at jeg liker å ha en grovskisse, og så justere. Kjenner meg avslappet, og jobber i mange lag. Flytter ulike deler, og låser andre. God flyt nå teknisk.
Tuller teknisk med å dele opp objektene, slik at jeg kan ta vekk det som blir utenfor den ovale rammen. Jeg må prøve mange ganger, Vet at jeg skal få det til. Etter mange utprøvinger, finner jeg den rette. På den måten blir linjen jevn.Tenker at en får et sterkere preg av å kikke inn på en situasjon. Velger å plassere Jenny litt til venstre, for å skape litt dynamikk i illustrasjonen. Det kan være noe til høyre i bildet.
Finner fram tapeten, og synes den glir passe inn. Velger å lage et gulv i den lyseste brunnyansen i familiepaletten. Jeg tenker på tilbakemeldingene jeg fikk. Synes da at en slags list vil være naturlig i overgangen mellom gulv og vegg. Prøver først en lys list, men syntes det ble for kontrastfullt. Foreløpig velger jeg en mørkere brun. Jeg drar litt i den ene hånden, slik at den blir litt større. Har gjort genseren kortere, og drar Jenny opp mer i rommet. Jeg ser på illustrsajonen Debut, og tenker at plasseringen kan være noenlunde lik. Ser at Jenny her virker smalere.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar