RSS

Min bloggliste

I nytt format


1 2 3


1.Mamma jeg elsker å synge og danse
2.Når jeg dør, kommer du å høre meg på radioen !
- Hvordan kan du si det?
3. Jo, Akkurat som Michael Jackson.
Han døde, og nå er han på radioen.

For noen måneder siden, snakket jeg og veileder om eventuelt tegneserie. Men det ble ikke noe mer med det. Likevel med en min kritiske venn 2, kom det å benytte tegneserieformatet. Ikke at det er tegneserie, men det å dele hver av de to illustrasjonsparene opp i tre. På den måten dele opp teksten. Dermed fjernes tittelordene. Jeg har hadde det med tittelord med meg fra starten. Det kan være at det har satt bergrensninger for meg selv i prosessen. Videre ser jeg at teksten kommer mer til rette med denne oppdelingen. Det blir lettere å få fram situasjonen- og det er jo viktig i denne tanken. Akkurat her har jeg tatt utsnitt av den ene illustrasjonen. I første bilde, sprengers rammen, og akkurat nå tenker jeg at det kan skje i flere av illustrasjonen. Har ikke prøvd ut om det skal være mer. Her er ikke fonter bestemt eller oppsett. Det betyr også at jeg har godt vekk fra den ovale formen her. Har ikke bestemt meg om noen av illustrasjonene skal ha den ovale i sammen med kvadrat. Jeg kjenner at jeg liker enda den forrige oppsettet, men innser at den fungerer ikke like godt med teksten. Alene liker jeg den stilen.

Jeg satte de tre illustrasjonene sammen i et liggende A4 format, og da fikk jeg en teknsik utfordring. Det midterste ble forminsket så mye, at noe av detaljene ble feil. Jeg har bare gjort noen raske justeringer og forminsket noen av linjene. Jeg skal prøve å legge dem i et liggende A3 format, og se om det går bedre da.




0 kommentarer:

Legg inn en kommentar