RSS

Min bloggliste

Togparene



Med en gange jeg satt der med digitale pennen, følte jeg meg litt rusten. Men når pensel var valgt, og de rette palettene åpnet, gled det overraskende bra. Stor konsentrasjon på det formalestetiske, få rette linjer, farger og størrelse på de ulike elementene. Hadde familietreillustrasjonen evd siden av for å se på munnen, og endret fargen til den samme. Da så jeg at håret på familietreet var for stort oppe ved hodet. Skal justere det etter dette, raskt jobbes det med kinn som ligger klar. Ungene får også i kinn. Selv om det kom tilbakemedlinger om at de så litt asiatiske ut, behodler jeg det slik foreløpig. Jeg tenker at for detaljerte øyne på disse, kan ta for mye oppmerksomhet i selve bildet. Må få inn bein fra Jenny på skuldrene, og her gjør jeg det nok "klumsete" har ikke mange lag, og må finne den rete plassen til den nye delen, tungvint å dra ned, men får det på plass. Ser at det er noe som skurrer der, men må se på det litt etterpå. Kan lettere gå inn eterpå, da trenges ikke noe plassering, bare haling og dra. Zoomer en del ut og inn for å se på detaljnivået.

Deretter lager jeg ny kvadradisk bakgrunn på den diste illustrasjonen, og justerer strekene nederst til å følge denne kanten. Tar så kopi av utsnitt av denne, for å lage midtdelen. Velger p bruke den ovale formen her, og det for å bryte med rammene, slik at det ikke blir for statisk. Den jobben går relativt greit. Selve toget, fjerne bare bakgrunnen, og legger på en mindre kvadratisk ramme,det er selve toget kommer ut. Kritisk venn 2 snakket litt om det å la noe komme ut av en ramme. Tenker å prøve det ut. Selve toget passer bra i sitt format.

Underveis går det hele tiden en indre samtale, jeg ser det for meg, men vil det se like bra ut på skjermen og på papir? Her er det kun enkel bakgrunn, må tenke på om det skal tilføres noe på en av dem. Her skal det være ute, og ikke noe tapet. Kan jo være en annen detalj. Skal tenke litt mer over det.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar