RSS

Min bloggliste

Teppefall serien

Denne illustrasjonsserien var den første jeg delte opp i tre, og den første illustrasjonen måtte jeg inn å jobbe med håret selv om jeg tok et utsnitt fra det midterste. Jeg vet ennå ikke teknisk hvorfor dette skjer. Det kan ha noe med grunnarbeidet med penselbruk på Jenny. Her også ble det natrulig at i det første bildet, at rammene sprengtes, men tenker at det skal ikke være alle. Når jeg laget dette utkastet, tok jeg vekk rammene med brunt rundt. Jeg tenker at den brune rammen, at det blir for sterke assosiasjoner til tegneserien. Jeg vet at jeg benytter format derfra, men siden jeg tenker at det skal være en bildebok tror jeg det er hensiktsmessig at de ikke er der.

Mens jeg arbeider, ser jeg visuelt inne i mine tanker, sluttproduktet. Det liggende A3 formatet, der illustrasjonene er plassert midt på siden, med teksten under.Tenkte akkurat over om det skal være tekst på de som skal være på ramme. Ofte hvis det illustrasjoner med i en utstilling, henger illustrasjonene uten tekst. Må tenke litt på det. Men samtidig er jo teksten viktig for å få fram betydning av illustrasjonene.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar