RSS

Min bloggliste

Regelen serien

Selve sjokoladeillustrasjonen er det kun bakgrunnen som er justert. Denne illustrasjonen har jeg møtt mye motstand, og følt at jeg aldri får den til å stemme slik jeg har ønsket. Jeg valgte å splitte opp illustrasjonen. Hedda ble plassert i venstre hjørne, og jobbet en del med å lage litt rundere ansiktsform for at den skulle passe de andre illustrasjonene. Tilsvarende måtte halsen bli litt større og jeg tok vekk overkroppen. På den måten kommer en tett på Hedda. Blikket opp mot kalender der det står tirsdag syntes jeg kommuniserte bra. Illustrasjonen av mamma kom og i en kvadratisk form. Jeg laget en ny overkropp. Strevet med ansiktet, men dro øynen mer ut til siden, og det hjalp litt. Oppdaget at munnen måtte få samme fargenyanse som de andre. Benytter også er den ene tapeten.

Vet ikke om jeg skal si meg fornøyd, men det må settes en stopper en gang. Tenker på det en illustratør svarte, når vi snakket om når er en illustrasjon er ferdig; Av og til er det ikke mer tid, og stopp er stopp. Jeg må nå få avsluttet arbeidet emd å få illustrasjonene ferdig, og dermed sier jeg at så langt er jeg nå.

Akkurat når jeg trykket publiser, oppdager jeg en vesentlig ting, Hedda har ikke fått kinn. Skal fikse det med en gang.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar