RSS

Min bloggliste

Bøker

Ordene danser foran øynene mine,
de dannes til setninger,
som ved punktum er med på å lage en tekst.
Ordene formes som bilder på netthinnen.
Beskrivelser av steder og mennesker, hendelser og følelser.
Noen ganger er det trist, morsomt, spennende.
Men i det siste året har det vært mange bøker fra 1920 tallet og opp til 1950.
Saras key fra Paris og 2 vrd krig,
Small War fra Kypros med den engelske okkupasjonen,
Garnica fra samme sted under 2 vrd krig,
Morning in Jenins fra Palestina rundt 1950 tallet.
Ubevisst blir bildene plassert i den tidskonteksten,
fargene og mine bilder fra den tiden gjør noe med meg.
Leser på engelsk fordi det er et rikere språk
med større varisjon i ord,
og for meg skaper disse detaljerike indre bildene,
og de har nok hatt stor innvirknig på utformingen av mine illustrasjoner.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar