RSS

Min bloggliste

Tilbakeblikk

Ser gjennom innslagene mine,
og kjenner at det er noe som har skjedd både med tegningen og tankene rundt prosessen.
Vanskelig å si om tegneferdighetene er bedre,
men de digitale tegneferdighetene har det skjedd noe.
Perspektiv, farge, størrelse, streken er ferdigheten som lå der.
Likevel når jeg leser en del innslag før sommeren,
ser jeg en mer eksperimentering en tidligere.
Tror jeg fort hadde valgt svart/hvitt hvis det ikke var for dataen.
Sitte og farge for hånd, med pensel? med tusj?
Det at illustrasjonene er mye er i farge,
mener jeg henger sammen med den hurtige utskiftnigen av farger.
Selve stilen? Jeg liker det enkle, og ikke for detaljert.
Det å sitte å se og kunne lese notater jeg skrev da,
gir meg et godt tilbakeblikk på prosessen.
Mye er glemt, men kombinasjonen av bilde + notat
viser meg mye.
Fra sommeren med fase 2, er det et annet fokus.
Her er det hensikten med illustrajonene,
få fram budskapet, hvordan skal det løses.
Notatene er mye mer beskrivende for det jeg gjør,
kan hende at verktøyet er mer automatisert?
Når jeg leser teksten vet jeg alle valgene som er tatt,
og det er mange, en del ikke like synlig kommet fram.
Tenker at jeg skal fokusere tanken igjen framover.
Vise enda mer av prosessen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar