RSS

Min bloggliste

Utkast Translation

Fingrene glir raskt over tegnebrettet. Bruker et tidleger utkast av Hedda som templates, men jobber videre med det. Finner rett farge, penselbruk, endrer, tenker lite på hvordan jeg skal få det rette penselstrøket. Blått til genser, og lager konturen før den fylles. Mens jeg lager munn og øyne, kommer jeg på at det kan være en tankeboble over hodet med en sko i. Slikt vises det at Hedda har forstått samtalen og som mange piker ønsker seg høyhælete sko. Selv om det nok var snakk om støvler eller joggesko fra mamma og pappa. Tenker litt på skoformen, velger et skosymbol jeg har i biblioteket mitt som templates. Tegner konturen på nytt. Er det juks? I utgangspunktet er det jo ikke jeg som har tegnet den, men bruker det å "kopierer" etter? Hva gjør andre illustratører? Er det greit å benytte penseler med symboler andre har laget og som ligger gratis på nettet? Tankene vandrer mens jeg tegner. Egentlig en vesentlig del når en lager noe, opphavsretten. Er det greit å benytte alt som ligegr gratis ute?
Jobber videre, og oppdager faktisk ikke før nå mens jeg skriver, at jeg har glemt å lage overskrift. Vet jo tittelen, men føler vel at jeg vil velge blant stilene jeg benytter, og tror jeg går for den samme stilen på alle! Men lik farge?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar