RSS

Min bloggliste

Hvorfor blogge??

Hvorfor blogge?
På den ene siden er det en god dokumentasjonsform,
lett å få fram bilder, skrive og redigere i tekster,
oversiktelig å finne fram i alle innlegg.
Det skaper muligheter for å betrakte,
vurdere og reflektere over sitt arbeid og sine egne tanker underveis.
En form for digital portefølje/mappe.
Hvem skal se den?
Kan gi tilgang til noen enkelte, eller alle!
Hvem skal kommentere?
Kan gi tilgang, og sensurere kommentarer.
Det er som å gi andre tilgang til egen prosess,
sårbart? Ja, det kan det være.
Lærerikt? Ja på flere plan.
Muligheten for meg å gå tilbake er fantastiske.
Det gir meg selv en god innsikt over min egen læring.
Det er en god læringsstrategi.
Sitter og blar, og det er kjekt å se progresjonen.
Det å lese kommentarene, tar meg tilbake til følelsen og arbeidet.
Det gir meg også en pekepinn om hvordan jeg tenker,
kanskje andre vil tenke noe likt?


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar