RSS

Min bloggliste

Redigering

Opp med en illustrasjonen familietre,
betrakter,
begynner på de småjuseringene jeg allerede har notert meg.
Zoomer inn, flytter på linjer,
endrer noen vinklinger,
zoomer ut igjen, ser.
Er det slik jeg vil ha det?
Pørver meg med en annen bakgrunnsfarge,
men det likte den opprinnelige.
Hånden glir både over tastaturet med delete knappen og
over tegnebrettet, trykker for de ulike verktøyene.
Justerer.
Kjenner at dette er en annen måte å tenke på,
en har noe foran seg, ser på linjer, vinkler, farger og så justeres.
Justering i forhold til hva jeg synes gjør bildet helt.
Lagrer.
Åpner opp neste illustrasjon, trusselbildet.
Gjør det samme igjen. Her må det endres på linjer i ansiktet,
håret og genseren. Har det indre bildet av Jenny på netthinnen,
justerer det i forhold til det.
Jeg merker at jeg tenker på illustrasjonen som en serie,
og arbeider for å gjøre dem like i stilen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar