RSS

Min bloggliste

Utkast regelen og unntaket




















Mamma, kan jeg få en sjokolade?
Mmmmm, men det er jo tirsdag i dag!
Men hva er det du holder i hånden da?
Vel, du kan jo få en bit da!

Synes sjokoladen ble i orden, men er langt i fra fornøyd med illustrasjonen unntaket. Startet opp igjen flere ganger, og er ikke fornøyd. I denne fasen av arbeidet, opplever jeg at jeg ikke fullfører illustrasjonene. Det er småjusteringer jeg ser som skal til, men som jeg vil sette meg ned å gjøre. Akkurat nå ønsker jeg å få en serie til utgangspunkt som jobbes med videre. Tror hvis jeg hadde tegnet, ville jeg kanskje ferdigstilt tegningen før jeg gikk videre...men er ikke helt sikekr på det. ..noterer endringer underveis. Jeg skal snart printe ut serien og så vurdere dem. Jeg tenkte litt på med det at jeg printer dem ut, er det noe jeg ikke får når de er på data? Årsaken er å få lagt alle illustrasjonen ut ved siden av hevrandre for å få et overblikk over alle. Da er det lettere å se. Er Hedda figuren lik, eller må noen justeres. Selve detaljenivået og mer slike feil sees enda bedre på datamaskinen.

Betrakter illustrasjonen, og se rat begge overkroppene mangler vinklingen. Jeg må snu kroppene. Det betyr å fjerne en del ting. Synes at begge mangler en viss form. Armene er også stygge, ser at denne ikke har fungert slik jeg har tenkt. NÅr jeg betrakter tittelordene slik de står, blir de feil. De blir for grove, de uklare og må iallefall ha andre fonter på tittelordene. Her følger de den ovale formen. KAn være å ha dem på en linje vil være bedre, og mindre. Hvis jeg ikke skal ha annen tekst på, kan de også stå under. Ansiktsformen på Hedda må justeres også.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar