RSS

Min bloggliste

Triumf C

Fargevalget går raskt, deilig å ha fargepaletten klar. Starter med grov penselstrøk til bein. På samme måte som hendene, lager jeg kun en form til fot, kan være sokk eller ikke. Genseren lages i to deler. En bol som er kun en hovedform, og en til armene som skal gå fram. Bruker farger med en gang for lettere å justere størrelse opp mot Hedda. Tegner for lite, drar linjene større. Lager så håret som en form uten svarte kantlinjer. Jobber likt som på Hedda, og merker jeg vet hvordan jeg skal bruke verktøyet. Venter med ansiktet. LAger så en firkantet form til kort, men med runde hjørner. Velger den samme oransjefarge som på stol for å ta opp fargen og at de viser igjen. Går mot stolen som stikker itforbi rammen. KOmmer på hvordan jeg gjorde med rammen på familebakgrunn. Denne gangen går det i første forsøk, splitter opp objektene, slik at jeg lett kan fjerne det som kommer utforbi. Finere linjer. Gjør det samme med bordet. Plutselig forsvinner hele bordet, og jeg strever litt. Bordet har bare lagt seg helt bakerst i laget. Flytter det fram.
Svarte streker på håret for å understreke formen. Lager noen ekstra punkter nede på kanthåret slik at jeg kan lage det bølgete. Føler at jeg strever mindre med det tekniske.
Lager en form til ansiktet. Er usikker på detaljnivået, da jeg vil det skal samsvare. Lar det være slik. Jeg lager raskt et helt nytt øye med ovale grunnformer som dras for å få bedre vinkel. Pensel lager form på øyet. Må kanskje justere vinkel etterhvert. Munnen blir bare en form foreløpig. Det ermye å zoome inn og zoome ut. Lager grove skisser rett på, deretter inn og justere, sette på flere punkter. Merker at det går fint å tegne rett på skjermen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar