RSS

Min bloggliste

Utsikter/Krav

Så på notatene, og den kommentaren fra jentene.
Det var satt to tittler som utgangspunkt.
Tankene ble fanget i synonymer og antonymer.
Mens jeg kikket på ulike ord,
kom det indre bilder av det jeg skal tegne.
Har ikke landet på tittelparet,
men bruker disse to foreløpig.
Kanskje når illustrasjonene er ferdige så kommer de rette ordene.

Hedda, hvis du blir god i matematikk så kan du gjøre hva du vil!
Men Pappa, betyr det at jeg kan kjøpe mer biff enn deg?

Selvsagt ser jeg en saftig biff, tegnet alla på 50 -tallet med lyserød farge og hvite detaljer.
Den andre illustrasjonen er Hedda og pappa som sitter ved bordet over matematikkbøkene. Hedda skal ha de samme fargenyansene som vanlig, men har ikke bestemt om uttrykkene skal være litt spørrende eller som hun tenker. Pappaen bøyd ned mot Hedda. Ser for meg pappaen på venstre side, da det er den vanligste siden pga Hedda skriver med høyre. Utgangspunktet blir i det samme bordet som illustrasjonen Triumf, bordet der alt skjer i huset, som hos mange andre. Noen bøker oppslått på bordet, blyant i hånden. Deretter holde meg til detaljnivået som de andre illustrasjonene.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar