RSS

Min bloggliste

Underveis med Utsikter



Jeg arbeider annerledes på data enn med maling og penn.
Hvis jeg skisser med blyant, arbeider jeg ofte med små bevegelser som justeres underveis.
Tegner med svak strek.
Merker at jeg bruker samme tilnærmingsmåte på data.
En frunnform som justeres endres.
Men her er det i farger, og så lett å endre.
Jeg tør å prøve meg mer fram, må ikke ha bestemt like mye på forhånd.
Begynner en å farge en tegning, ja da er det mye jobb å endre fargevalør.
Jeg synes den direkte tilbakemelding om hvordan farger fungerer sammen, er super.
Litt lysere, litt mørkere.
Det setter ingen spor på et ark.
Kanksje fint for meg som ikke er en verdens mester i å tegne.
Lagrer underveis på denne illustrasjonen.
Det er mange ting som justeres underveis. Tar med to.
Det er mye igjen..


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar