RSS

Min bloggliste

Justering av tog


Litt mer hår her, og la linjen gå innover med tinningen. Slik ja, det ble bedre, drar linjen på de tre andre i toget også. Zoomer ut, betrakter. Ikke helt jevn linje på hun med det brune håret. Lager genseren til mammaen, fikser på håret til Jenny. I tankene er tegningen av Jenny. Ønsker det likt henne, og vet ikke om det er helt likt. Hele tiden går tanken om linjer, falter og overlappinger. Tenker ikke så mya på farge nå. Nå gjelder det å få rette linjer og flateforhold. Hele tiden mens jeg arbeider, benyttes angrekanppen. Hvis jeg tar vekk noe, og angrer komme det fram igjen. Føler at jeg har en større sjanse å arbeide med illustrasjonene etterpå. Det kan være at hvis jeg var en berde tegner, at behovet for å justere etterpå var mindre. Men slik det er nå, passer denne arbeidsformen. Merker at jeg bruker mindre tid på det tekniske og tenker mye mer på helheten av komposisjonen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar