RSS

Min bloggliste

Tett på bamse 2


Tar ned størrelsen på bamsen og hodet til Jenny. Flytter bamsen foran, og kjenner at tankene vandrer på formen til kroppen til Jenny. Tar å lage nye lag, og flytter bamsen i nytt lag og jobber deretter med kroppen. Vet at da skjer overlappingen automatisk. Jeg kjenner at tankene rundt det tekniske tar mindre plass når jeg tegner. Fører penselen lett over brettet, og lager kun en form. Bryr meg ikke om vinklinger er riktige, Vil få et helhetsinntrykk om det er greit at Jenny står bak.
Deretter kommer den rosa buksen på plass. Først tar jeg svarte stroke rundt, men da får jeg ramme nede, og det stemmer ikke. Tar vekk strokene, og kan lage nye med penselen etterpå. Tanken er at Jenny skal holde bamsen. Ser at armene er for lange, men konsentrer meg om å få armene oppå bamsen. Tenker at størrelseforholdet er rett. Jeg tar opp debut illustrasjonen og ser litt. Er Jenny i samme størrelse, og hvordan er klærne ?
Tar å lage litt luft under armene, da jeg tenker at når armene går litt ut til siden blir det luft. I tillegg er jo ikke jenta så rund. Må understreke at hun er ei jente. Ser at overgangen mellom buksen og genser er helt feil, men skal ta det etterhvert. Svinger penselen og lager armer som ligger oppå bamsen. Nå må jeg få til armene til å harmoniere. Hva vil det å si å harmoniere? Her har jeg jo andre illustrsajoner jeg har tatt en del valg som blir utgangspunktet. Det som går igjen er at armene er kortere.
Armene til bamsen flyttes oppå armene og en får en finere overgang. Lager to hender som legges lett overhverandre. Prøver å få til vinklingen på hendene slik det ser ut som når en holder noe på magen. Jobber med retningen på armene. Linjene før og etter bamsearmen er viktig at de skaper en helhet. Ser på meg selv når jeg holder armene slik, og vinkler mer armene. Smalere armer oppå, og fyller på med genser. Gjør buksen smalere, for å få slankheten fram. Hodet til Jenny stod for på skrå. Jeg drar og vender litt på halsen. Ser at det er viktig å bearbeide når en kopierer for å få best mulig forhold til overkroppen. Munnen ble for v- formet. Velger å lage en munn med pentool for å få en jevn munn. Er ikke helt fornøyd ennå med håret, og ser at armene blir for lange i forhold til resten av kroppen. Ikke den rette forkortingen.
Løfter ogg hendene i flere omganger, før jeg synes at de kan være slik nå. Synes at det passer bedre til mitt indre bilder hvordan det ser ut når en holder noe på magen. Fargelegger litt på håret, og lager det litt mindre. Legger noen svarte linjer ved albuen for å hentyde hvordan genseren samler seg. Jobber litt med halsliningen og. Det er ganske underlig å se på tegningen zoomet og ikke. Når en zoomer kommer disse ujevnhetene så klart fram. Jeg jobber der, men når jeg zoomer ut, kan en jo lure på hva jeg har gjort. Disse justeringen er ikke synlige når illustrasjonen er liten. Hadde en printet det ut, vill det vist. Rett og slett; slett arbeid vill en si. Jeg kjenner det er viktig å zoome inn og få koblinger. Ikke minst da jeg skisser rett på skjermen, jobber fra en grovform til den endelige illustrsajonen. Jeg setter et foreløpig stopp nå. Jeg må se på illustrsjonen en annen dag, er mer kritisk da .

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar