RSS

Min bloggliste

Tett på bamse

Rammen gjør noe når jeg skal kompenere illustrasjonen. Bamsen er tenkt nede til siden, men at det ikke er et hjørne skaper en nærhet for meg. Det gjelder særlig da det ikke er mye bakgunn ellers. Velger den memmlomste brunnyansen, og denne gangen bruker jeg to ferdige former til bamsen. Deretter drar jeg i punkter på kroppen. Holdt på å glemme å lagre et utkast.
Svinger så penselen og bare raskt markerer der armer, bein og ører. Det er å få plassere hvordan de ulike delene skal være. Jobber raskt, og tenker at jeg flytter etterpå for å få det til. I hodet mitt har jeg bildet med Jenny og bamsen. Men ikke for mange farger her heller.
Vel, langt fra ferdig, tenker at føttene skal sees rett forifra og dermed tykkelsen. Den ene er feil, men tenker at jeg kopierer den venstre etterpå. Ser at hvis jeg kun har denne fargen, er det ikke like lett å se føttene eller vinklingen på armene. Må jobbe mer med overgangen mellom kropp, hodet og hals, for her ser det klumpete ut.
Jeg svinger penselen og lager lyse områder, Tar og kopierer den venstre foten og bare speiler den. Må jobbe mer med formen. Men synes dette er en grei måte så lenge det er få former og jeg skisser rett på datamaskinen. Tenker at hvis hadde skisset på hånd hadde jeg tenkt det emd former på arket. Nå gjør jeg den prosessen rett på dataen. For meg fungerer det godt. Greit å justere på skjermen, og kan prøve meg framover.
Legger på et nytt lag og markerer snuten, øyne.Bamsen ser litt sammentrykket ut, og føttene er jeg ikke ferdige med. Tenker at jeg justere litt på føttene, men så venter jeg å gjøre noe mer nå. Jeg skal plassere Jenny. Tror hun skal sitte litt ved siden av, men må tenke litt på hvordan hun skal sitte. I hovedsak er det vinklingen på føttene som blir avgjørende. Hvor skal jeg kutte linjen, og det har også noe å si for hvor nærme en kommer bildet.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar