RSS

Min bloggliste

Justering av unntaket

Åpner opp unntaket, finner fram rette pensel og fargekart, og gjør meg klar. Fjerner de svarte konturene rundt, tilfører lysere nyanser. Kjenner at dette stemmer ikke, får ikke fram figuren på kroppen. Synes dette ble merkelig. Hvis jeg skulle begynt med denne stilen, blir det mye retusjering på alle illustrasjonene. Synes ikke at jeg mestrer det tegnemessig. Jeg har mest tegnet med gråblyant, og da synes jeg at jeg får det til . Det kan være mine egne ferdigeter med nyanseringer i farge er for dårlige. Jeg forkaster dermed denne planen. Og går tilbake til utgangspunktet som jeg ikke er helt fornøyd med.
Jeg synes at munnen og hodet på mammaen er ikke rett, i tillegg må det gjøres noe med øynene. Jeg kjenner at det er tut å starte. Føler at jeg ikke har flyten. Det står ikke klart for meg hva jeg skal gjøre, men at noe må gjøres. Justerer, og underveis starter heldigvis maskineriet. Hedda rekker meg ikke så høyt, og dermed dras hun nedover. Jobber mye med ansiktet og øynene. Ser at øynene er kanskje enda litt for store. Synes jeg plundrer mye, zoomer ut og inn. Men synes det passer bedre nå.
Stopper foreløpig her.Synes at munnen til mammaen var bedre nå, ellers ble den for måpene.I denne illustrasjonene har jeg lagt mange lag, og dermed merket jeg at det ble lettere når jeg arbeider etterpå. Flytter mellom lagene, fjerner og dermed unngår en del tekniske utfordringer. Ser at denne illustrasjonen ikke er helt ferdig. Jeg åpner opp mamma illustrasjonen og sammenligner, er de like, eller forskjellige. Må nok gå en runde over, da det er ulikheter, men så spørs det om det gjør noe? Ser på alle illustrasjoner, og ser at feks tog er ansiktet for smalt, ansiktet til Hedda på familietre må sees på pga vinklingen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar